Trinbeskrivelse – 2. mellemtrin

Når børnene er nået til 6. og 7. kl., er de skolens ældste klasser – og det skal de kunne mærke ved, at de får både større ansvar og frihed. Trinnet har sin egen bygning, så de kan have egne ordninger, f.eks. i frikvartererne. Børnene har stadig brug for rammer, men er i højere grad selv med til at forme dem og dermed ansvarlige for at de fyldes ud på en god måde. Som på de øvrige trin er forældresamarbejdet vigtigt for børnenes fortsatte trivsel og udvikling
I omgangstonen vægter vi:
  • Respekt for hinanden
  • Omsorg og ansvar
  • Et ordentligt sprog
  • Plads til at bryde faste roller
I undervisningen har vi følgende nøgleord:
  • Initiativ
  • Ansvar og selvstændighed
  • Ro til fordybelse
  • Kreativitet/eksperimenteren
  • Høj faglighed
I disse skoleår sker der en masse for børnene personligt, så de har brug for meget støtte i udviklingen, både fra voksne og fra kammeraterne. Når de får det, har de også overskud til at deltage i undervisningen og finde interesse i at vide mere.
Endelig er det selvfølgelig vigtigt at gøre børnene parate til at forlade vores skole efter 7. kl., så de fortsat klarer sig godt videre frem eller kort sagt hjælpe dem til livsduelighed.
I øvrigt henviser vi til vejledende læseplaner.